L’EDN SE SOLIDARITZA AMB LA CAMPANYA: “Per un país de tots, l’escola en català”

Escola en català

L’EDN SE SOLIDARITZA AMB LA CAMPANYA: “Per un país de tots, l’escola en català”

Aquest dijous 29 de maig, hi ha hagut concentració a la Plaça de l’Ajuntament de Navàs, per defensar els drets dels nostres alumnes a tenir una educació plenament en llengua catalana.

A partir de les 5, cap a 150 persones s’han reunit a la Plaça i han escoltat el manifest que ha preparat Som Escola Bages i que han llegit dues alumnes de 3r d’ESO de l’Institut-Escola Sant Jordi i de l’EDN.

A continuació podeu llegir el manifest:

Què diu el text sobre la nova llei educativa del govern de l´Estat?

1. Treu competències a la Generalitat: Competències reconegudes per l’Estatut i desenvolupades fins ara per la Generalitat de Catalunya, queden a partir d´ara en mans de l’estat.

2. Margina el català: Pretén separar els alumnes en funció de la llengua que parlin a casa. Impedeix els programes d’immersió que han estat un model d’èxit per la cohesió social.

3. Imposa un currículum per a tot l’estat: El Ministeri imposa un desplegament curricular tan meticulós que fa inviable la formulació d’un currículum propi per Catalunya (respectant els mínims estatals, com fins ara). A més, contradiu la direcció que s’està seguint arreu d´Europa de treballar per competències.

4. Imposa un ensenyament memorístic: La concepció del procés d’ensenyament i aprenentatge de la nova llei, retorna a pràctiques educatives ja superades.

5. Imposa revàlides centralitzades: La llei desconfia de la tasca dels docents i imposa proves de revàlida que a, més a més, són centralitzades a tot l’estat.

6. Només afavoreix les matèries instrumentals: Els ensenyaments que faciliten l’esperit crític i el creixement integral dels ciutadans hi són clarament oblidats.

7. Imposa la religió com a assignatura: Lluny d’una consideració de l’escola com a espai respectuós amb totes les creences, retorna la consideració de la religió catòlica com a assignatura, al mateix nivell que la resta del currículum.

8. Opta per una escola segregadora: La LOMCE es preocupa sobretot dels alumnes excel·lents. Torna a separar l’alumnat per raó de llengua, capacitats i condicions socioeconòmiques.

9. Margina els ajuntaments: No els considera administració educativa i simplement els assigna una funció subsidiària, sense cap rellevància i amb escassa participació en els òrgans de gestió escolars.

10. Converteix el Consell Escolar en un òrgan informatiu: Per tant, entre altres coses, els pares i mares perden tota opció de participar en les decisions dels centres.

Escola en català

Escola en català

Share this post

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *