Pessics de Memòria- 1r de Batxillerat

Pessics de Memòria- 1r de Batxillerat

La memòria històrica implica totes les generacions. És per això que els alumnes de 1r de Batxillerat han dedicat la setmana abans de Pasqua a treballar aquesta memòria, la memòria de la generació que va viure la Guerra Civil, i han recorregut, a través de llibres, pel·lícules i escenaris aquesta etapa de la nostra història.

La setmana va començar amb la contextualització del tema i va continuar amb la visita del Sr. alcalde de Navàs, Jaume Casals, per parlar de tot el que es fa des de l’Ajuntament de Navàs per contribuir a aquest tema (el llibre Silencis, l’arxiu fotogràfic, les plaques Stolpersteine (traduïdes com a “pedres que fan ensopegar”). Els alumnes van poder veure també la guerra des de la perspectiva dels ulls d’un infant a través de la pel·lícula Pa negre i l’endemà van anar a la biblioteca per conèixer de prop tota la literatura i llibres d’història en  què la guerra és protagonista.

El plat fort del treball va ser la sortida que van fer dijous i divendres per conèixer els escenaris de la batalla de l’Ebre: Corbera d’Ebre, Pinell de Brai, Villalba dels Arcs, Mirador del Bassot i al Memorial de Camposines. Tot això fent convivència i intercanvi d’experiències a l’alberg del Mas la Coixa, a Móra d’Ebre.

Per als nostres alumnes aqust treball no ha estat un treball suplementari, sinó un projecte per donar a conèixer i fer sentir unes vivències humanes en una situació límit com pot esser una guerra, en un temps històric determinat, la Guerra Civil Espanyola, dins d’un marc concret, Catalunya, el riu i les terres de l’Ebre, enmig d’unes circumstàncies específiques, la batalla de l’Ebre.

És un projecte que enguany s’ha començat a partir de les matèries de Llengua Catalana i d’Història i que en el futur s’ampliarà a altres àrees que forment part del currículum de Batxillerat.
No és tan important el  que s’aprèn com el camí que es fa, és a dir el procés. Comporta posar-nos  tots en una situació d’aprenentatge de tot un procés i una recerca. Una diferència entre allò que ja sap i allò que és necessari aprendre, pensar en les fonts on es pot obtenir informació, seleccionar-la i integra-la, amb els coneixements que ja tenim i, finalment, ser capaços de comunicar-la com s’ha fet a travès del nostre blog, el qual us recomanem que visiteu:

Share this post

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *