Setmana de la Innovació: Pau Garcia Milà

Setmana de la Innovació: Pau Garcia Milà

Aquesta setmana els Bons Dies a l’EDN tenen nom de creadors. És la setmana de la innovació i per això el Marc Sibila ha entrevistat 4 persones que han destacat en aquest món amb propostes trencadores i exitoses.

El primer a parlar va ser el Pau Garcia Milà (en properes notícies us presentarem els altres entrevistats).

Amb aquest innovador/creatiu/emprenedor hem començat la setmana de la Innovació i la Creativitat.

En Pau Garcia funda la seva primera empresa als 17 anys, empresa que després va ser adquirida per Telefònica. Ha estat anomenat Innovador de l’any 2011 (amb 24 anys) per la publicació del MIT TR.35 i és el guanyador del premi FPdGI, Princesa de Girona.

En Pau ens ha explicat què era ser innovador i ens ha posat diversos exemples de per què hem d’innovar. Com a exemple ens ha parlat de la quantitat de joves que volen ser futbolistes d’elit, a Espanya, cada any, 100.000 joves. D’aquests, 700 tenen més o menys èxit, i només 60 triomfen en el món de l’esport. Per als 99.240 joves que queden, cal tenir un pla B.

Això és el que vol transmetre. Hem de tenir creativitat i aspiracions, però hem de saber innovar i creure’ns el que fem. És per això que ens ha posat 3 exemples de gent que ha cregut en els seus projectes i actualment és exitosa en el món laboral:

  • La Glòria i l’Íngrid, de l’empresa Llagurt, de iogurts gelats. Són dues dones que van haver de lluitar contra prejudicis sexistes i uns primers fracassos, però que actualment només tenen el límit de llet que els pot vendre el pagès que proveeix les seves empreses per no haver de canviar el gust del producte.
  • La Carlota Pi, d’Holaluz, que va començar treballant en un coworking sense finestres i que actualment factura a Borsa i té 200.000 clients. Diu que a la seva actual empresa va muntar una sala de reunions idèntica a l’espai on van començar perquè tothom recordi els seus orígens.
  • L’Òscar Pierre, de Glovo, és l’empresa catalana que més inversió ha aixecat mai en la nostra història. Actualment factura mil milions d’euros i explica que quan la van fundar, fa 6 anys, no trobaven ningú que els fes el logo perquè no el podien pagar… ningú va confiar en ells per dir-los que podrien fer el logo a canvi d’un 10% de la facturació i que ara serien milionaris…

Share this post

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *