A UN CLICK DE L’AVENTURA

A UN CLICK DE L’AVENTURA


More Information

11 de setembre

Avui engeguem el nou projecte en el qual treballarem els propers 4 mesos. Els professors de les matèries implicades ens han explicat l’objectiu del projecte i la metodologia de treball. Ens convertirem en propietaris d’agències de viatges! 

Hem omplert un formulari per conèixer quins són els nostres interessos a l’hora de viatjar i quines aptituds o habilitats destaquen de cadascun de nosaltres per tal de poder formar uns grups de treball equilibrats i funcionals. La propera setmana ja sabrem amb qui treballarem!

18 de setembre

A tots ens agrada somiar i viure aventures, oi? Doncs sí, abans d’endinsar-nos en el món dels viatges ens posarem en situació visionant la pel·lícula “La vida secreta de Walter Mitty”, dirigida i protagonitzada per Ben Stiller. En aquesta comèdia es narra la història d’un somiador que escapa de la seva vida anònima submergint-se en un món de fantasies plenes d’heroisme, romanticisme i acció. Quan la seva feina i la de la seva companya es veuen amenaçades, Walter entrarà en acció al món real embarcant-se en un viatge global que es convertirà en l’aventura més extraordinària que hagués imaginat mai. 

Després de veure la pel·lícula fem un debat a classe sobre els motius pels quals la gent sol viatjar, quins tipus de viatges hem fet nosaltres, on ens agradaria anar, etc.

25 de setembre i 2 d’octubre Ja tenim els grups formats i ens posem en marxa per a la creació de la nostra web.  El primer que hem fet ha estat crear un compte gmail per al grup i hem definit el nom de l’agència. Així és com han quedat!!   WINX CLUB: Júlia Closa, Guillem Cabra, Raül Ródenas i Naia Escalante DAISY AGÈNCIA DE VIATGES: Ida Vives, Jana Xixons, Àlvaro Cabrera i Arnau Pujols. IDACOTEL: Elías Manzano, Otger Lopezosa, Carla Díaz i Idaira Arincón VIATGES JJDA: Júlia Vall, Jana Álvarez, Adrián Sánchez i Dani Monte. VIATGES SUÑÉ: Marc Suñé, Rares Sabata, Oriol Fité i Adrià Boixadera VIATGES JJDA: Nil Massana, Mireia Gómez, Lucía Acevedo i Cristhofer Noé A partir d’una guia de continguts, ens disposem a dissenyar la web. Ho fem amb l’aplicació de google anomenada Sites (utilitzem la versió nova). Aprenem a crear webs amb Sites visionant tutorials i provant el funcionament de les eines de què disposa l’app.

2 i 9 d’octubre

Ja tenim la primera petició: bolets.

Cal organitzar una sortida de cap de setmana per anar a buscar bolets. S’ha de buscar l’allotjament, caldrà fer una guia sobre els principals bolets que es poden trobar, recomanacions per ser un bon boletaire i, finalment, la part gastronòmica: caldrà fer la recepta d’un plat, on un dels ingredients siguin els bolets.

16 i  23 d’octubre

Obrim el mail i ens trobem que ens ha arribat una nova petició! Una família manresana formada per 5 membres (pare, mare, àvia i fills de 7 i 15 anys) volen llogar una autocaravana per fer una ruta de 7 dies durant la primera quinzena de juliol. Volen fer 6 parades en poblacions costaneres d’Espanya, aprofitar per fer algunes activitats per la zona, menjar en restaurants recomanats, allotjar-se en zones aptes per a caravanes i que el pressupost sigui ajustat. 

Ens disposem, doncs, a preparar tota la informació, el mapa de carreteres i el pressupost desglossat amb tots els extres a tenir en compte.

Tots els grups hem rebut una petició del mateix client, però no de la mateixa zona geogràfica, de manera que uns hem d’organitzar la ruta per la Costa Vasca, altres per la Costa Brava, la Costa del Sol… Aquesta informació la presentem en un fulletó informatiu, de manera clara, ordenada i professional!

30 d’octubre

Estem confinats!!! Treballem amb videotrucada. 

S’ha de preparar un recorregut per un grup escolar per conèixer què és el Geoparc de la Catalunya Central. En aquesta petició treballarem el turisme de proximitat. Moltes vegades volem anar a l’altra punta de món i desconeixem el que tenim a prop de casa: tenim la D.O. del Bages, tot el patrimoni de la pedra seca, les muntanyes de Montserrat i el Parc Natural de Sant Llorenç, la muntanya de sal de Cardona i tot un seguit de monuments espectaculars: Castell de Cardona, Basílica de la Seu de Manresa, el Romànic, etc...No val la pena conèixer-ho?

6 de novembre

Veiem el documental “Sense turisme”, un reportatge de TV3 amb la col·laboració de Lluís Jené, sobre com la crisi del coronavirus ha colpejat directament el sector turístic, un dels motors més importants de l'economia catalana, que s'ha aturat d'un dia per l'altre. Els 19 milions de turistes estrangers que ens visiten cada any no han vingut, i això ha fet trontollar el país.

A partir del visionat, fem una reflexió de la situació actual i en redactem una notícia per a la nostra web.

Aquí us deixem l’enllaç: https://www.ccma.cat/tv3/alacarta/30-minuts/sense-turisme/video/6058993/

13 i 27 de novembre

Aprenem a programar una travessa en bicicleta

Xerrada a càrrec de Josep Ferrer

L’última petició que hem rebut les agències consisteix en planificar una travessa en BTT o bicicleta de carretera per Catalunya, aprofitant l’escapada per conèixer i explorar diferents racons de la nostra geografia. Per aquest motiu ens ha visitat el Josep Ferrer, gran coneixedor d’aquest món, el qual ens ha preparat una xerrada per orientar-nos en el desenvolupament de la tasca.

En aquesta xerrada, que ha ocupat la primera franja de dues hores, el Josep ens ha explicat amb tot luxe de detalls com es planifica una travessa a partir de la seva pròpia experiència, ja que des de l’any 1993 és un gran aficionat a aquest esport, ha programat moltíssimes sortides i ens ha pogut donar molts consells i eines perquè el resultat sigui el màxim d’exitós.

Tots hem pres nota de les recomanacions i hem estat molt motivats durant l’explicació, ja que després hem seguit el seu model per a preparar la nostra proposta. I, evidentment, ens agradaria, en algun moment, poder fer la nostra travessa amb la família o els amics! Si us animeu, a les webs les podeu consultar.

4 i 12 de desembre Fem de reporters! A partir del visionat del documental de 30 minuts “Despoblats”, enregistrem un anunci promocionant un poble de Catalunya “despoblat”. Amb aquesta activitat no només descobrim indrets de la nostra geografia que estan oblidats, sinó que també aprenem a muntar un vídeo, editar-hi el text i la música amb les noves tecnologies de què disposem a l’aula (aplicacions mòbil i software gratuït en línia). Ha estat realment divertit!! A les webs que adjuntem al final podeu veure’n alguns exemples.   Del 19 de desembre al 15 de gener Abans de marxar per les vacances de Nadal, iniciem la petició 4: parc d’atraccions. Els alumnes han d’organitzar un viatge a qualsevol parc d’atraccions que ells escullin.  Per a promocionar-lo hauran de fer un vídeo i, com a element especial, hauran de fer un trencaclosques amb alguna de les atraccions principals del parc. Treballarem l’impacte econòmic que deixa un parc d’atraccions en el territori on s’ubica. Tornant de Nadal acabem la tasca i compartim la feina amb tot el grup classe.   22 i 29 de gener Endrecem, polim i personalitzem el producte final del projecte: el lloc web de la nostra agència de viatges. Finalment, presentem la web que recull tot el nostre treball.