Grècia

Grècia

Del 23/01/2020 al 30/01/2020

REPRESENTEM EL NOSTRE MITE!

Anem tancant el projecte, i la millor manera de fer-ho és tornant a l’inici. Recuperem el nostre mite i busquem una manera artística i original de fer la seva representació a tot el grup. Uns hem optat per fer una presentació PowerPoint, altres un còmic, i els més atrevits hem teatralitzat el mite i tots ens ho hem passat genial!!!

21/01/2020

ESCULTURES GREGUES: Cada grup ha escollit una escultura i ha omplert una fitxa amb les dades més importants: nom de l’escultor, a quina època pertany, què representa… i hem voltat pel poble buscant el millor lloc per enquadrar la nostra versió personal. Mireu en Laoconte i els seus fills i l’Atenea de Parthenos!!

16/01/2019

FILÒSOFS I CIENTÍFICS:

Fem un petit homenatge als grans filòsofs i científics de l’antiga Grècia amb unes cartolines que recullen informació rellevant sobre les seves vides i la seva petjada.

9/01/2020

UNA MICA MÉS DE CINEMA AMB BONA DOSI DE MITOLOGIA

Visionem la pel·lícula Percy Jackson y el ladrón del rayo, una fantàstica aventura que barreja el Món Modern i el Món Mític on hem pogut reconèixer molts dels personatges mitològics que hem treballat en el projecte: Zeus, Posidó, Hades… a través de diferents versions dels grans mites grecs.

5

Del 05/12/2019 al 17/12/2019

LA DESCOBERTA DE L’ALFABET:

Presentem l’alfabet grec a partir d’unes activitats prèvies i practiquem una mica escrivint els nostres noms en grec.

Preparem unes presentacions en PowerPoint amb totes les lletres de l’alfabet, el seu nom, i una marca actual que les contingui o s’inspiri en elles.

Analitzem la nostra llengua i ens adonem de la quantitat de paraules que contenen prefixos i sufixos d’origen grec. Ara, doncs, ens toca treballar aquestes arrels gregues i ho fem a partir d’unes activitats de vocabulari.

I què en sabem de l’origen dels nostres noms? També tenen un origen grec? o bé basc? potser alemany? Anem a descobrir-ho! Busquem l’origen dels noms de tots els companys de 1r d’ESO i el seu significat.

6

26 i 28 /11/2019

QUE COMENCIN ELS JOCS!

I ens quedarem amb la teoria? Ni parlar-ne, amb tot el que sabem ara hem de posar-nos en la pell dels atletes grecs i “competir” amb algunes de les proves més conegudes de les clàssiques Olimpíades: el llançament de javelina, el salt de llargada, el llançament de disc i les curses: aquí hem innovat incloent la nostra particular cursa de carros!! Anem al camp de futbol de Navàs a fer un entrenament previ i comencem la competició. Un membre de cada grup participa en cadascuna de les proves i, finalment, tots participem en les curses. Cremem molta energia i tornem a l’escola renovats!!

Qui es coronarà?

19 i 21 /11/ 2019

ARRIBEN LES OLIMPÍADES A L’EDN!

Ara sí, toca una mica de moviment i sortim de l’aula. Però abans hem de conèixer una mica com funcionen els Jocs Olímpics dels quals tots en parlem però que realment no en coneixem la seva història. Comencem amb el visionat d’un documental sobre el seu origen i després, de la mà de l’Arcadi Alibés, aprenem moltíssimes coses sobre una de les proves principals, la Marató. Aprofitem la seva estada a l’escola per conèixer la seva trajectòria, tant a nivell professional com a nivell personal.

Gràcies, Arcadi, pel munt d’anècdotes de la teva experiència personal que has compartit amb tots nosaltres!!!

Del 29/10/2019 al 14/11/2019

SISTEMA DE GOVERN:

Quines eren les formes de govern a l’antiga Grècia? Oligarquia? Democràcia? Seguim amb la descoberta i arriba a la nostra aula LA DEMOCRÀCIA. Després de conèixer les característiques d’aquestes dues formes de govern i de realitzar unes activitats, posem en marxa la nostra ASSEMBLEA i establim les normes que regiran, de manera democràtica, els comportaments de “la nostra polis”. Cada grup exposa un seguit de lleis i prepara la seva defensa amb arguments per tal de, posteriorment, fer-ne una votació. Les noves “lleis” que l’Assemblea ha votat queden exposades a l’aula de projectes amb unes cartolines que cada grup s’encarrega de redactar i que decoraran l’aula  i ens recordaran diàriament que cal complir-les i tenir-les presents. Aquí en teniu algunes!

Del 01/10/2019 al 24/10/2019

CIVILITZACIÓ GREGA:

Què són les polis gregues? Continuem la nostra investigació a través de la xarxa i descobrim com era la civilització grega, el naixement de les polis, quines eren les més importants, com es van formar, com s’organitzaven… i fem unes activitats on queda recollida tota la informació que hem anat trobant. Ho corregim a l’aula i en fem una valoració i comparativa amb la nostra societat i l’herència que ens han deixat.

Qui va ser Alexandre el Gran? No ens deixem de fer preguntes i ara toca cercar informació sobre La Colonització. Cada grup elabora un document i exposem en gran grup tots els coneixements apresos.

Una de les activitat treballades en aquest bloc del Territori són els mapes de les polis i l’expansió de l’Imperi Grec. Primer treballem amb uns mapes muts que completem i després avaluem els nostres coneixements. Per a fer-ho, ens preparem bé i practiquem amb un mapes de fusta en els quals hem muntat els connectors i els llums led.

Connectem i posem-nos a prova!!!

24 i 26/09/2019

Assignem un mite a cada grup de treball i comencem la cerca d’informació per conèixer-lo. En fem un resum i l’incloem en la fitxa de presentació de cadascun del grups. A partir d’ara totes les activitats les guardarem en una carpeta que durà el nom del nostre mite.

17/09/2019

CINEMA A L’AULA

Visionem la pel·lícula Troia i ens endinsem en el món de l’antiga Grècia i la seva mitologia. Fem unes activitats posteriors per comprendre la història que s’hi explica i ens introduïm en la matèria del projecte.