Scape Room

Scape Room

Definició del projecte

El projecte interdisciplinari de 3r d’ESO s’ha desenvolupat dins del marc del projecte Erasmus DIDLL (Diving Into Digital Language Learning). L’objectiu del projecte és millorar les competències tecnològiques, digitals, de llengua estrangera i de coneixement cultural de l’entorn, a través de la creació d’un SCAPE ROOM al voltant dels pobles de Navàs, Sallent o Balsareny.

L’alumnat ha de desenvolupar un l’ESCAPE ROOM mitjançant enigmes i pistes de vessant tecnològica i lingüística que, a la vegada, permetin conèixer el poble escollit, tot lligant-ho amb una història original que fes el joc el més enigmàtic possible. El joc s’ha realitzat tot en anglès i en format digital. A continuació podeu entrar a les pàgines webs que els alumnes han creat. Us atreviu a escapar-vos?

La importància de l’Equip de treball. S’han fet dinàmiques per treballar aquest aspecte.

Han fet una cerca sobre l’origen i història del sabó, a nivell mundial i també de Catalunya. Han vist també com diferents poblacions catalanes tenen una tradició sabonera.

Emmarcat dins la història del sabó han vist en què consisteix el rentat ecològic i consells pràctics per fer que la seva utilització sigui sostenible.

Disseny d’una campanya per recollir oli usat i poder-ne fer sabó.

Han dissenyat una enquesta que posteriorment enviaran als seus contactes pel drive amb l’objectiu de poder elaborar un estudi estadístic sobre els costums, coneixements, preferències… es tenen del sabó. A partir del buidat de les enquestes es fa una presentació oral a la resta del grup on s’exposen les conclusions finals.

S’han elaborat uns fulletons

Per acabar el seu producte han dissenyat un embolcall. Per fer-ho han dissenyat caixes amb formes geomètriques i han treballat conceptes bàsics de geometria.

La part final ha estat el màrqueting. Es simula la comercialització del seu sabó. Han buscat una marca, logotip, anuncis de tv, ràdio i revista, eslògan.