L’EDN SE SOLIDARITZA AMB LA CAMPANYA: “Per un país de tots, l’escola en català”
Aquest dijous 29 de maig, hi ha hagut concentració a la Plaça de l’Ajuntament de Navàs, per defensar els drets dels nostres alumnes a tenir una educació plenament en llengua catalana.
A partir de les 5, cap a 150 persones s’han reunit a la Plaça i han escoltat el manifest que ha preparat Som Escola Bages i que han llegit dues alumnes de 3r d’ESO de l’Institut-Escola Sant Jordi i de l’EDN.
A continuació podeu llegir el manifest:
Què diu el text sobre la nova llei educativa del govern de l´Estat?
1. Treu competències a la Generalitat: Competències reconegudes per l’Estatut i desenvolupades fins ara per la Generalitat de Catalunya, queden a partir d´ara en mans de l’estat.
2. Margina el català: Pretén separar els alumnes en funció de la llengua que parlin a casa. Impedeix els programes d’immersió que han estat un model d’èxit per la cohesió social.
3. Imposa un currículum per a tot l’estat: El Ministeri imposa un desplegament curricular tan meticulós que fa inviable la formulació d’un currículum propi per Catalunya (respectant els mínims estatals, com fins ara). A més, contradiu la direcció que s’està seguint arreu d´Europa de treballar per competències.
4. Imposa un ensenyament memorístic: La concepció del procés d’ensenyament i aprenentatge de la nova llei, retorna a pràctiques educatives ja superades.
5. Imposa revàlides centralitzades: La llei desconfia de la tasca dels docents i imposa proves de revàlida que a, més a més, són centralitzades a tot l’estat.
6. Només afavoreix les matèries instrumentals: Els ensenyaments que faciliten l’esperit crític i el creixement integral dels ciutadans hi són clarament oblidats.
7. Imposa la religió com a assignatura: Lluny d’una consideració de l’escola com a espai respectuós amb totes les creences, retorna la consideració de la religió catòlica com a assignatura, al mateix nivell que la resta del currículum.
8. Opta per una escola segregadora: La LOMCE es preocupa sobretot dels alumnes excel·lents. Torna a separar l’alumnat per raó de llengua, capacitats i condicions socioeconòmiques.
9. Margina els ajuntaments: No els considera administració educativa i simplement els assigna una funció subsidiària, sense cap rellevància i amb escassa participació en els òrgans de gestió escolars.
10. Converteix el Consell Escolar en un òrgan informatiu: Per tant, entre altres coses, els pares i mares perden tota opció de participar en les decisions dels centres.
Deixa un comentari