Coneguem les màquines: Optativa de 3r d’ESO
Des de l’optativa de tecnologia volem donar a conèixer als nostres alumnes el funcionament d’algunes de les “màquines simples” més importants i que considerem que poden tenir utilitat en la seva vida, com ara la palanca, la corriola o bé el cargol.
És per això que estudiem les seves propietats i les lleis de funcionament, avantatges… amb la voluntat de poder-nos-en fabricar una a escala. Les dues màquines que hem triat per fer aquesta part més pràctica són el gat mecànic elevador i una Romana de pesar.
El gat mecànic, basa el seu funcionament en la llei del cargol. Ho construïm amb fusta, ja que és un material fàcil de treballar per a la majoria d’alumnes i amb metall, concretament acer, com ara l’eix roscat, manovella o passadors. Les peces metàl·liques, no requereixen gaire dificultat de fabricació, i això facilita la implicació dels nostres alumnes.
En les imatges que tenim a continuació, podem veure l’inici del procés de fabricació d’aquesta màquina per part dels alumnes a l’aula de tecnologia.
Deixa un comentari