Bon dia amb el Sergi Boixader
El Sergi Boixader és un exalumne nostre que va cursar Comunitat Audiovisual a la Pompeu Fabra que s’ha especialitzat en el món de la fotografia.
Un arxiu de més de 330.000 fotos, bàsicament de Catalunya i els Pirineus, l’han convertit en un referent en el món fotogràfic de revistes com el Descobrir Catalunya, Pirineos o en promoció del Consell de Turisme del Berguedà.
El seu aprenentatge passa sovint pel que ell anomena prova-error i amb la col·laboració de membres del Fotofilm Navàs on un membre aporta allò en què és més professional. Tot això, lligat al fet que mai té mandra de llevar-se fins i tot a les 3 del matí, fan que racons que hem vist des de sempre prenguin una nova perspectiva o una nova llum. Així va gestar, per exemple, el Descobrir Catalunya del Lluçanès. En aquests moments ens ha dit que treballa en un encàrrec d’aquesta revista per mostrar les 4 cares del Pedraforca.
Explica també que ell vol reproduir el que veu l’úll humà, perquè per exemple les fotos que fa de la Via Làctia estan editades per poder-ne contemplar la seva majestuositat.
Finalment destaca el projecte Mirades, un llibre digital i solidari, fet en col·laboració amb el Marc Currius, un fotògraf d’Arenys de Mar especialitzat en les fotos a la costa catalana. Des dels seus arxius van muntar un llibre per a recollir diners en el projecte #joemcorono per a la lluita contra la COVID-19 i van poder aportar més de 6.000€.
Actualment encara es pot comprar el llibre, al preu de 4€ a la web de FentPaís i el seu treball més recent, editat en paper, és la col·laboració en el llibre Llum i Llibertat amb fotografies dels cims de Montserrat il·luminats per la causa de l’1 d’octubre.
Sergi, moltíssimes gràcies per la teva especial mirada cap als nostres espais.
Deixa un comentari