Racons d’aprenentatge
Quan parlem de racons a Educació Infantil volem dir uns espais que als mestres els permeten organitzar l’aula en petits grups d’alumnes, cadascun dels quals realitza una tasca determinada i diferent. Aquests racons poden ser espais de treball o de joc. En aquests racons s’organitzen activititats que de vegades necessiten ser dirigides pels mestres i en d’altres els nens/es poden funcionar amb força autonomia.
Els racons s’organitzen normalment en grups reduïts, on els nens i nenes aprenen a treballar en equip, a col·laborar i a compartir coneixements. Els racons també potencien la seva iniciativa i el sentit de la responsabilitat.
Els mestres porten un control de cada racó, de manera que cada nen/a vagi passant al llarg d’un període de temps (setmana, quinzena,…) per tots els diferents racons de treball. Aquests espais han de contenir molts elements que cridin l’atenció dels nens: moltes peces, colors vius, textures…
Els nostres alumnes han creat els seus propis racons, fent-los atractius i pràctics per igual, per tal que els seus futurs alumnes en puguin gaudir.
Aquí us en deixem la mostra:
Deixa un comentari