D'AQUEST POBLE TREBALLEM:
Del 6/11/2019 al 15/11/2019
Fem l’auca digital de Balsareny convertint tota la informació que tenim en una escaleta:
Introducció | Castell |
---|---|
Explicació d’imatge | Explicació d’imatge |
Rodolí de 4 versos | Rodolí de 4 versos |
Traginers/gremi | Resclosa |
---|---|
Explicació d’imatge | Explicació d’imatge |
Rodolí de 4 versos | Rodolí de 4 versos |
Sèquia | Repetit |
---|---|
Explicació d’imatge | Explicació d’imatge |
Rodolí de 4 versos | Rodolí de 4 versos |
Repetit | Comiat |
---|---|
Explicació d’imatge | Explicació d’imatge |
Rodolí de 4 versos | Rodolí de 4 versos |
30/10/2019
Fem una sortida a la resclosa dels Manresans des de l’escola, a peu, per conèixer aquest indret.
Completem una fitxa tant amb l’ecosistema d’aquest indret com amb les construccions arquitectòniques de la resclosa, la caseta de manteniment o mesurem la velocitat a què circula l’aigua en diverses parts.
Donem a conèixer aplicacions del mòbil com la Plantnet, en què fent una foto de la fulla ens diu de quina planta es tracta.
Del 16/10/19 al 25/10/19
Es tracta de continuar treballant els gremis i per això distribuïm uns mapes de Barcelona, de la zona del barri Gòtic, per tal que detectin que molts carrers tenen noms gremials.
A partir d’aquí, i en els diversos grups, els alumnes trien un gremi per convertir-lo en una vinyeta digital a través del Croma.
Ens entretenim a fer tot l’atrezzo amb fulls de diari i donem sentit a allò que fem lligant-lo amb la temàtica que ens ha tocat.
Prèviament hem après a fer funcionar el Croma i hem triat les imatges que ens han de servir com a base per fer-los.
9/10/2019
Coneixem els gremis medievals i com funcionaven. Què eren i per què van convertir-se en un espai d’organització tan important per a la gent de l’Edat Mitjana.
4/10/2019
Enregistrem la cançó de l’Erasmus. Aquest projecte també veu de la creació d’un Erasmus amb països com Itàlia, Macedònia, Turquia, Portugal, Holanda i Gran Bretanya, per tant, i de tant en tant realitzem accions que tenen a veure amb aquesta temàtica.
Sortim pel poble de Navàs per fer-ne conèixer els seus racons.
27/09/2019
Treballem el tema del castell i Balsareny per convertir-ho en material per fer les quartetes. Hem de tenir present que aquests garrotins, seran la lletra que acompanyarà l’Auca digital que volem fer.
Aquesta mateixa auca ha d’anar acompanyada d’imatges d’allò que ells considerin més adequats: dibuixos, croma, stopmotion, fotos, etc. el producte final han de ser 7 o 8 vinyetes amb imatges, enregistrament i base musical.
A part també hem de treballar el tema de la base musical que l’ha d’acompanyar.
25/09/2019
Començar a treballar el tema dels garrotins. Els garrotins és una composició musical en què la rima és molt concreta. Són versos de 7 síl·labes, en forma de quarteta, i amb rima –a-a
20/09/2019
Fem una excursió a peu al castell de Balsareny i preparem un concurs fotogràfic. Els treballs premiats seran a:
- La foto més divertida
- La foto més artística
- La foto d’un espai secret
A part, i aprofitant un entorn tan especial, aprenem a ballar la Polca d’Ours.
18/09/2019
Mostrem el castell de Balsareny i les seves particularitats. Els alumnes ja en saben molt, perquè l’han estudiat o vist cada dia, i per tant, tibem dels seus coneixements per presentar-lo.
A partir d’aquí coneixerem també elements menys característics i més innovadors, com per exemple la forma que té o qui és en Pau Bròquil.
13/09/2019
Coneixem la tècnica de l’Stopmotion” a través de la nostra presentació de l’Ametlla de Merola.
El tema que els alumnes utilitzen per aprendre a fer-la servir és “Benvinguts a l’EDN”